Τα σφάλματα των άλλων
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 18, 2008 8:14 pm
ΤΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ
Αν είχαμε αγάπη, αν συμπαθούσαμε και συμπονούσαμε τον άλλο , δεν θα νοιαζόμαστε να δούμε τα ελαττώματά του. Όπως το λέει ο απόστολος Πέτρος : «Η αγάπη σκεπάζει σωρό αμαρτίες». Και ο απόστολος Παύλος: «Η αγάπη δε βάζει κακό στο νου της, τα σκεπάζει όλα κ.τ.λ.». Και εμείς λοιπόν αν είχαμε αγάπη ,αυτή η αγάπη θα σκέπαζε κάθε σφάλμα. Έτσι έκαναν οι άγιοι όταν έβλεπαν τα ελαττώματα των ανθρώπων. Μήπως είναι τυφλοί οι άγιοι και δε βλέπουν τα αμαρτήματα; Και ποιος μισεί την αμαρτία όσο οι άγιοι; Και όμως δε μισούν αυτόν μου αμαρτάνει, ούτε τον κατακρίνουν, δεν τον αποστρέφονται, αλλά συμπάσχουν μαζί του , τον συμβουλεύουν, τον παρηγορούν, τον γιατρεύουν σαν άρρωστο μέλος του σώματος. Κάνουν τα πάντα για να τον σώσουν.
Αββάς Δωρόθεος
«Να μη συγχέεις τον άνθρωπο- εικόνα του Θεού- με τις αμαρτίες στιες οποίες έπεσε. Η αμαρτία είναι ένα επεισόδιο . Η πραγματική φύση του ανθρώπου- η εικόνα του Θεού- πάντοτε παραμένει».
Ιωάννης της Κρονστάνδης
«Όχι ότι το καλό και το κακό παύουν να έχουν το ίδιο νόημα, αλλά το κακό αντιμετωπίζεται ως πληγή, ως ασθένεια που απασχολεί τον πλησίον μας κι από την οποία πάσχουμε και μεις. Μας δίνεται η δυνατότητα να μισούμε το κακό και νʼ αγαπούμε τον πλησίον μας πάρα πολύ, μέχρι θανάτου».
Αρχιεπ. Antony Bloom
Από το βιβλίο: «ΜΙΚΡΗ ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ»
Ελένη Κονδύλη
Β΄ΕΚΔΟΣΗ
Εκδόσεις Ακρίτας
Αν είχαμε αγάπη, αν συμπαθούσαμε και συμπονούσαμε τον άλλο , δεν θα νοιαζόμαστε να δούμε τα ελαττώματά του. Όπως το λέει ο απόστολος Πέτρος : «Η αγάπη σκεπάζει σωρό αμαρτίες». Και ο απόστολος Παύλος: «Η αγάπη δε βάζει κακό στο νου της, τα σκεπάζει όλα κ.τ.λ.». Και εμείς λοιπόν αν είχαμε αγάπη ,αυτή η αγάπη θα σκέπαζε κάθε σφάλμα. Έτσι έκαναν οι άγιοι όταν έβλεπαν τα ελαττώματα των ανθρώπων. Μήπως είναι τυφλοί οι άγιοι και δε βλέπουν τα αμαρτήματα; Και ποιος μισεί την αμαρτία όσο οι άγιοι; Και όμως δε μισούν αυτόν μου αμαρτάνει, ούτε τον κατακρίνουν, δεν τον αποστρέφονται, αλλά συμπάσχουν μαζί του , τον συμβουλεύουν, τον παρηγορούν, τον γιατρεύουν σαν άρρωστο μέλος του σώματος. Κάνουν τα πάντα για να τον σώσουν.
Αββάς Δωρόθεος
«Να μη συγχέεις τον άνθρωπο- εικόνα του Θεού- με τις αμαρτίες στιες οποίες έπεσε. Η αμαρτία είναι ένα επεισόδιο . Η πραγματική φύση του ανθρώπου- η εικόνα του Θεού- πάντοτε παραμένει».
Ιωάννης της Κρονστάνδης
«Όχι ότι το καλό και το κακό παύουν να έχουν το ίδιο νόημα, αλλά το κακό αντιμετωπίζεται ως πληγή, ως ασθένεια που απασχολεί τον πλησίον μας κι από την οποία πάσχουμε και μεις. Μας δίνεται η δυνατότητα να μισούμε το κακό και νʼ αγαπούμε τον πλησίον μας πάρα πολύ, μέχρι θανάτου».
Αρχιεπ. Antony Bloom
Από το βιβλίο: «ΜΙΚΡΗ ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ»
Ελένη Κονδύλη
Β΄ΕΚΔΟΣΗ
Εκδόσεις Ακρίτας