Όσο γκρινιάζει κανείς, τόσο ρημάζει.

Πνευματικά άρθρα και Αναγνώσματα.Αποσπάσματα από διάφορα βιβλία.

Συντονιστές: ntinoula, Συντονιστές

agiooros
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 2788
Εγγραφή: Τρί Φεβ 08, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Νίκος@Εύβοια
Επικοινωνία:

Όσο γκρινιάζει κανείς, τόσο ρημάζει.

Δημοσίευση από agiooros »

Όσο γκρινιάζει κανείς, τόσο ρημάζει.

- Γέροντα, πού οφείλεται η γκρίνια και πώς μπορείς να την αποφύγης;
- Στην κακομοιριά οφείλεται και με την δοξολογία την κάνει κανείς πέρα. Η γκρίνια γεννά γκρίνια και η δοξολογία γεννά δοξολογία. Όταν δεν γκρινιάζη κανείς για μια δυσκολία που τον βρίσκει , αλλά δοξάζη τον Θεό, τότε σκάζει ο διάβολος και πάει σε άλλον που γκρινιάζει , για να του τα φέρη όλα ανάποδα. Γιατί, όσο γκρινιάζει κανείς, τόσο ρημάζει.
Μερικές φορές μας κλέβει το ταγκαλάκι και μας κάνει να μη μας ευχαριστή τίποτε, ενώ μπορεί κανείς όλα να τα γλεντάη πνευματικά με δοξολογία και να έχει την ευλογία του Θεού. Να, ξέρω κάποιον εκεί στο Όρος που, αν βρέξη και του πης « πάλι βρέχει », αρχίζει : « Ναι , όλο βρέχει, θα σαπίσουμε από την πολλή υγρασία » . Αν μετά από λίγο σταματήση η βροχή και του πης « ε, δεν έβρεξε και πολύ », λέει: « Ναι, βροχή ήταν αυτή; Θα ξεραθή ο τόπος… » . Και δεν μπορεί να πει κανείς ότι δεν είναι καλά στο μυαλό, αλλά συνήθισε να γκρινιάζη. Να είναι λογικός και να σκέφτεται παράλογα!
Η γκρίνια έχει κατάρα. Είναι σαν να καταριέται ο ίδιος ο άνθρωπος τον εαυτό του , οπότε μετά έρχεται η οργή του Θεού. Στην Ήπειρο γνώριζα δύο γεωργούς . Ο ένας ήταν οικογενειάρχης και είχε ένα-δυό χωραφάκια και εμπιστευόταν τα πάντα στον Θεό. Εργαζόταν όσο μπορούσε, χωρίς άγχος. « Θα κάνω ό,τι προλάβω » , έλεγε. Μερικές φορές άλλα δεμάτια σάπιζαν από την βροχή ,γιατί δεν προλάβαινε να τα μαζέψη, άλλα του τα σκόρπιζε ο αέρας, και όμως για όλα έλεγε « δόξα Σοι ο Θεός » και όλα του πήγαιναν καλά. Ο άλλος είχε πολλά κτήματα, αγελάδες κ.λ.π. ,δεν είχε και παιδιά. Αν τον ρωτούσες « πώς τα πας; » , « άστα, μην τα ρωτάς » , απαντούσε. Ποτέ δεν έλεγε « δόξα Σοι ο Θεός », όλο γκρίνια ήταν. Και να δήτε, άλλοτε του ψοφούσε η αγελάδα, άλλοτε του συνέβαινε το ένα, άλλοτε το άλλο. Όλα τα είχε, αλλά προκοπή δεν έκανε.
Για αυτό λέω, η δοξολογία είναι μεγάλη υπόθεση. Από μας εξαρτάται ,αν γευθούμε ή όχι τις ευλογίες που μας δίνει ο Θεός. Πώς όμως να τις γευθούμε, αφού ο Θεός μας δίνει λ.χ. μπανάνα και εμείς σκεφτόμαστε τι καλύτερο τρώει ο τάδε εφοπλιστής; Πόσοι άνθρωποι τρώνε μόνον ξερό παξιμάδι, αλλά μέρα-νύχτα δοξολογούν τον Θεό και τρέφονται με ουράνια γλυκύτητα ! Αυτοί οι άνθρωποι αποκτούν μια πνευματική ευαισθησία και γνωρίζουν τα χάδια του Θεού. Εμείς δεν τα καταλαβαίνουμε , γιατί η καρδιά μας έχει πιάσει γλίτσα και δεν ικανοποιούμαστε με τίποτε. Δεν καταλαβαίνουμε ότι η ευτυχία είναι στην αιωνιότητα και όχι στην ματαιότητα.

Από το βιβλίο «Οικογενειακή ζωή»
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΛΟΓΟΙ Δ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Άβαταρ μέλους
smarti
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5165
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 09, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Σμαρώ@Κατερίνη, Σέρρες

Δημοσίευση από smarti »

Αυτα ειναι ολα ωραια που λετε,αλλα στη πραξη δεν νομιζω να μπορουν να εφαρμοστουν.Οταν εχει καποιος μια μεγαλη στεναχωρια που επιβαρυνει και πολλους ανθρωπους γυρω του ,την οικογενεια του ,τα παιδια του πως μπορει να πει δοξα το θεο;Αυριο ειναι να κανω επεμβαση στη μεση ,αφηνω σπιτι τα 4 παιδια τα σχολεια τους ,τα φροντηστηρια τους,τη δουλεια μου,και ενας θεος ξερει ποτε θα μπορεσω να ξαναλειτουργησω σωστα.Πως μπορω να πω ,Δοξα το θεο.Υπαρχουν ανθρωοι που ουτε πιστεουν ,ουτε νηστειες κανουν, δημιουργουν πολλα προβληματα κ.τ.λ.και τους βλεπεις πως ζουν και βασιλευουν, γιατι;Γιατι υπαρχει αυτη η αδικια;
Gafaranga
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Παρ Ιαν 12, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από Gafaranga »

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ!! ΜΠΡΑΒΟ, ΜΠΡΑΒΟ, ΜΠΡΑΒΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΒΑΛΕΣ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ !! ΒΑΛΕ ΚΙ ΑΛΛΑ!
Άβαταρ μέλους
Byzantine_Spirit
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 598
Εγγραφή: Σάβ Φεβ 09, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευση από Byzantine_Spirit »

Παρά πολύ ωραίο μπράβο. :thumbright:
Θα σταθώ στο ότι η γκρίνια γεννά γκρίνια και
να προσθέσω (πηγαίνοντας το θέμα λίγο παραπέρα) πως
και οι συμπεριφορές γεννούν συμπεριφορές...
«Ο λύχνος του σώματος εστίν ο οφθαλμός· εάν ουν ο οφθαλμός σου απλούς η, όλον το σώμα σου φωτεινόν έσται.»
Άβαταρ μέλους
smarti
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5165
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 09, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Σμαρώ@Κατερίνη, Σέρρες

Δημοσίευση από smarti »

Byzantine_Spirit έγραψε:Παρά πολύ ωραίο μπράβο. :thumbright:
Θα σταθώ στο ότι η γκρίνια γεννά γκρίνια και
να προσθέσω (πηγαίνοντας το θέμα λίγο παραπέρα) πως
και οι συμπεριφορές γεννούν συμπεριφορές...
Ευχαρηστω πολυ,που με εβαλες στη θεση μου.Δυστηχως αυτη τη στιγμη μιλαει η απογοητευση και οχι εγω.
nikolaos-9

Δημοσίευση από nikolaos-9 »

Περαστικά σου smarti. Γνωρίζω τι σημαίνει πρόβλημα στη μέση. Σου εύχομαι να πάει καλά η επέμβαση (που θα πάει, έχουμε καλούς και φιλότιμους γιατρούς), υπομονή και καλή ανάρρωση.

Η Παναγία μαζί σου.
Άβαταρ μέλους
smarti
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5165
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 09, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Σμαρώ@Κατερίνη, Σέρρες

Δημοσίευση από smarti »

Ευχαρηστω παρα πολυ για τα καλα σου λογια nikolaos.9.Θα μου λυψει η παρεα σας πολυ.
nikolaos-9

Δημοσίευση από nikolaos-9 »

ΓΕΡΑ!! Είμαι σίγουρος πως σύντομα θα επιστρέψεις. Και θα είσαι περδίκι!!

Κάπως έτσι:


:blob: :blob2: :blob3: :blob4: :blob5: :blob6: :blob7: :blob8:
Άβαταρ μέλους
smarti
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5165
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 09, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Σμαρώ@Κατερίνη, Σέρρες

Δημοσίευση από smarti »

Να εισε καλα ,με εκανες και γελασα απο τη καρδια μου.
Gafaranga
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Παρ Ιαν 12, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από Gafaranga »

περατικα κι από μένα! εύχομαι όλα να πάνε καλά!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικά Αναγνώσματα”