Περί Πίστεως ο λόγος...
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιούλ 07, 2010 8:31 am
Πιστη σημαινει εμπιστοσυνη. Σημαινει σχεση δουναι και λαβειν.
Πιστη δεν σημαινει, το να πιστευω απλως διανοητικα οτι κατι υπαρχει και ενεργει.
Πιστη ειναι κατι το υποκειμενικο, και προσωπικο, το οποιο ομως καθοριζεται και οριοθετειται απο αντικειμενικα κριτηρια.
Πρωταρχικο και κεφαλαιωδες αντικειμενο της ανθρωπινης πιστης βεβαια θεωρειται ο Θεος.
Στα υπολοιπα θεματα πιστεως, που αφορουν την καθημερινοτητα, η πιστη μεταξυ των ανθρωπων, ξεκινα απο το επιπεδο της οικογενειακης σχεσης-κοινωνιας, και φτανει αυτο των εμπορικων συναλλαγων και της δικαιοσυνης.
Ομως εδω το θεμα μας ειναι ο Θεος. Αυτο εξεταζουμε.
Παρα πολλοι ανθρωποι εκει εξω, θεωρουν οτι το να πιστευουν στον Θεο, αποτελει μια υποκειμενικη ψευδαισθηση, μιας μη υπαρκτης πραγματικοτητος, μονο και μονο επειδη αυτη δεν αφορα το κεντρο της υπαρξεως τους, και δεν υποκειται στον ελεγχο των αισθησεων τους, και την λογικη τους.
Στην πραγματικοτητα, αυτη ειναι η μεγαλυτερη ψευδαισθηση. Παρακατω θα αποδειξουμε το γιατι.
Ο καθε ανθρωπος εσωτερικα, οσο και εαν δεν το παραδεχεται, βαθια μεσα του, θεωρει εαυτον, ως το κεντρο του συμπαντος κοσμου.
Αυτο μεχρι ενα σημειο ειναι φυσιολογικο, καθως ολα τα ερεθισματα και οι παραστασεις, υποχρεωτικα προσλαμβανονται μεσα απο το ατομικο φιλτρο, της διανοιας, της λογικης, της φυσικης καταβολης του νοος, της προσωπικης αντιληψεως με ενα λογο.
Ετσι ο ανθρωπος, ως ατομο, θεωρει αυτονοητα, τον εαυτο του, ως κεντρο γυρω απο το οποιο περιστρεφονται τα παντα.
Ακομα και ο Θεος.
Γιαυτο και θεωρει τα παντα απο θεση ισχυος και ελεγχου. Και αναλογα αποριπτει η δεχεται κατα το δοκουν. Αυτοθεωνεται.
Εδω ακριβως ειναι η πλανη. Αυτη η προσωπικη υποκειμενικοτητα, διατελει εις βαρος της αντικειμενικης απολυτης πραγματικοτητος.
Οταν εστω και μια στιγμη, ο ανθρωπος, απελευθερωθει απο αυτον τον κλοιο, και αντιληφθει οτι δεν ειναι παρα το απειροελαχιστο μοριο υπαρξεως, μεσα στο απειροτατο συμπαν, οτι οφειλει την υπαρξη του, και τον χρονο που του δοθηκε σε αιτιο εξωτερικο απο αυτον, τοτε οριοθετειται η αρχη της πορειας προς την Πιστη.
Οταν καταλαβει εστω και αμυδρα, εστω και ελλειπτικα, οτι δεν αποτελει παρα μια πεπερασμενη λεπτομερεια της κτισεως,
και παραδεχτει οτι τα πραγματα και ειδικα ο Θεος ειναι εκει και υπαρχουν,
(ο Θεος αρχει βεβαια, δεν υπαρχει απλα),
ανεξαρτητα απο την παραδοχη του η οχι, ανεξαρτητα απο την προσωπικη του υποκειμενικη πιστη,
τοτε εχει ηδη κανει το αποφασιστικο βημα.
Ο Θεος ειναι εκει. Στην πραγματικοτητα ειναι διπλα μας, και γυρω μας, και εντος μας. Οπως κανεις δεν αρνειται την υπαρξη του ηλιου και των αστρων, αλλα θελει δεν θελει τα αποδεχεται και τα θαυμαζει,
ετσι το να μην δεχεται καποιος, την υπαρξη Αυτου ο Οποιος τα εποιησε ολα ετουτα,
ειναι η απολυτη ψευδαισθηση και μη ρεαλιστικη οπτικη της αληθειας και της πραγματικοτητος.
Συνεπως, η Πιστη, η εμπιστοσυνη δηλαδη στην υπαρξη της αμφιδρομης σχεση μας, με τον Θεο,
δεν ειναι η καταφυγη σε μια υποκειμενικη και παρηγορητικη πραγματικοτητα, μια φυγη ελπιδος,
οπως την κατηγορουν οι πασης λογης αθεοι και αδιαφοροι, απο τους οποιους σχεδον ολοι εχουν καλη προαιρεση,
αλλα ειναι η λυτρωτικη αποδραση, απο την ατομικη υποκειμενικη ψευδοαληθεια, στην αντικειμενικη προσωπικη λυτρωση,
και επιστροφη στο αληθως ειναι κατα προσωπο με τον προσωπικο Θεο.
Υπο την εννοια αυτη, η Πιστη, συνιστα την μεγαλυτερη, την αληθεστερη, την αντικειμενικοτερη επιστημη των επιστημων,
και την μοναδικη πυλη της εισοδου στην αχρονη, αιωνια, αληθως πραγματικοτητα, του Θεου,
η οποια δεν δεσμευεται απο κανενα φυσικο, η ψυχικο, υποκειμενικο κατηγορημα που θα μπορουσε να την περιορισει η διαψευσει.
Τελικα το να πιστευουμε ειναι η λυτρωση και η διαφυγη απο την προσωπικη αναιρεση και απατη,
της ατομοκεντρικης κοσμοθεωρησης των πραγματων, πραγμα που αποδειξαμε παραπανω οτι συνιστα μεγιστη πλανη,
και η αναγωγη μας, η προαγωγη μας εαν θελετε, σε μια απολυτα υπαρκτη και αναντιρρητη πραγματικοτητα,
την Οντως πραγματικοτητα της κοινωνιας μας με τον Τριαδικο Θεο, την Θεοτοκο, τους ζωντες Αγιους μας, και τον νοερο κοσμο των Αγγελων και των πνευματων, ακομα δε και των εχθρικα διακειμενων προς ημας.
Εαν και καποιοι ακομα διαβαζουν με σκεπτικισμο αυτο το κειμενο, και θεωρουν οτι το να πιστευσουν στον αορατο Θεο, αχρηστευει τα προσωπικα τους εργαλεια με τα οποια αντιλαμβανονται τον κοσμο, οπως τον νουν, την λογικη και την διανοια, και τις εξωτερικες χοϊκες αισθησεις, θα τους αντιλεγαμε με αγαπη παντα, και πονο, οτι, ακριβως το αντιθετο συμβαινει.
Ο νους, η διανοια, η λογικη, τα αισθητηρια, τοτε ακριβως δικαιωνονται και πληρωνονται κατα τον προορισμο και την αποστολη τους, οταν μεσω της διεξοδου της Πιστεως, ερχονται σε σημειο να καθορουν τον Θεον, και τα θαυμαστα μεγαλεια Του,
οταν δεχονται τις θειες ελλαμψεις και την αγαπη Του, και οταν εντρυφουν στα ακενωτα μυστηρια και θησαυρισματα της Σοφιας Του.
Γιατι ολα αυτα τα οργανα αντιληψεως, οσο καιρο ατενιζαν και προσλαμβαναν μονον την στειρα και μονοδιαστατη πεπερασμενη, κτιστη πραγματικοτητα που μας περιβαλει, οχι μονο αδικουνταν και περιοριζονταν, αλλα και κινουνταν εκτος σκοπου και προορισμου, τους, και της αντικειμενικης τους αποστολης.
Ενω δια της Πιστεως, και κατ'ευδοκιαν και χαριν του Θεου, αναβαινουν απο τελειοτητα σε τελειοτητα, εκ δυναμεως εις δυναμιν, και οριο δεν γνωριζουν, καθως στην ατελευτητη Βασιλεια του Κυριου, την οποια μεσω Πιστεως και εργων βεβαια θα κληρονομησουν,
θα κινουνται αεικινητως, οντα εν στασει, θεωρουμενα και θεωρουντα υπο του Θεου, σε μια χωρις τελος και οριο δοξης και ευφροσυνης, αλληλοπεριχωρηση και κοινωνια, προσωπο προς προσωπο, με τον Ζωντα Θεον.
Με μια αδελφικη προτροπη, θα κλεισω, λεγοντας,
σε οποιον/α αδελφο/η, περιοριζεται η δισταζει να ανοιξει την εισοδο της ψυχης του,
στην ηλιαχτιδα της Πιστης, να το κανει χωρις δισταγμο,
και συντομα θα δει οτι, αυτη οχι μονο θα αχνοφωτισει το βαρυ και ημισκοτεινο εσωτερικο του,
που ειναι κουρασμενο και ταλαιπωρημενο απο την ακενωτη ψευτια και συγχυση του κοσμου τουτου,
αλλα θα βρεθει σε τοπο τοσο φωτεινο και τοσο λουσμενο απο τις αχτινες του αληθινου Φωτος του Χριστου,
που θα σκεφτεται πως να βρει τροπο αξιο να δοξασει τον Κυριο,
που απαλλαχτηκε δια παντος απο το βαθυ και πηχτο σκοταδι της,
ταχα μου ρεαλιστικης ατομικης θεωρησης του κοσμου που ζουσε τοσον καιρο.
Διοτι λεγει Κυριος ο Θεος: "Δεῦτε πρός με πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι καγὼ, ἀναπαύσω ὑμᾶς".
H Αληθεια μας περιμενει, εμεις θα μεινουμε στο ψεμμα;
Ας της δωσουμε μια ευκαιρια και μαρτυς μου ο Κυριος, δεν θα διαψευσθουμε..
Πιστη δεν σημαινει, το να πιστευω απλως διανοητικα οτι κατι υπαρχει και ενεργει.
Πιστη ειναι κατι το υποκειμενικο, και προσωπικο, το οποιο ομως καθοριζεται και οριοθετειται απο αντικειμενικα κριτηρια.
Πρωταρχικο και κεφαλαιωδες αντικειμενο της ανθρωπινης πιστης βεβαια θεωρειται ο Θεος.
Στα υπολοιπα θεματα πιστεως, που αφορουν την καθημερινοτητα, η πιστη μεταξυ των ανθρωπων, ξεκινα απο το επιπεδο της οικογενειακης σχεσης-κοινωνιας, και φτανει αυτο των εμπορικων συναλλαγων και της δικαιοσυνης.
Ομως εδω το θεμα μας ειναι ο Θεος. Αυτο εξεταζουμε.
Παρα πολλοι ανθρωποι εκει εξω, θεωρουν οτι το να πιστευουν στον Θεο, αποτελει μια υποκειμενικη ψευδαισθηση, μιας μη υπαρκτης πραγματικοτητος, μονο και μονο επειδη αυτη δεν αφορα το κεντρο της υπαρξεως τους, και δεν υποκειται στον ελεγχο των αισθησεων τους, και την λογικη τους.
Στην πραγματικοτητα, αυτη ειναι η μεγαλυτερη ψευδαισθηση. Παρακατω θα αποδειξουμε το γιατι.
Ο καθε ανθρωπος εσωτερικα, οσο και εαν δεν το παραδεχεται, βαθια μεσα του, θεωρει εαυτον, ως το κεντρο του συμπαντος κοσμου.
Αυτο μεχρι ενα σημειο ειναι φυσιολογικο, καθως ολα τα ερεθισματα και οι παραστασεις, υποχρεωτικα προσλαμβανονται μεσα απο το ατομικο φιλτρο, της διανοιας, της λογικης, της φυσικης καταβολης του νοος, της προσωπικης αντιληψεως με ενα λογο.
Ετσι ο ανθρωπος, ως ατομο, θεωρει αυτονοητα, τον εαυτο του, ως κεντρο γυρω απο το οποιο περιστρεφονται τα παντα.
Ακομα και ο Θεος.
Γιαυτο και θεωρει τα παντα απο θεση ισχυος και ελεγχου. Και αναλογα αποριπτει η δεχεται κατα το δοκουν. Αυτοθεωνεται.
Εδω ακριβως ειναι η πλανη. Αυτη η προσωπικη υποκειμενικοτητα, διατελει εις βαρος της αντικειμενικης απολυτης πραγματικοτητος.
Οταν εστω και μια στιγμη, ο ανθρωπος, απελευθερωθει απο αυτον τον κλοιο, και αντιληφθει οτι δεν ειναι παρα το απειροελαχιστο μοριο υπαρξεως, μεσα στο απειροτατο συμπαν, οτι οφειλει την υπαρξη του, και τον χρονο που του δοθηκε σε αιτιο εξωτερικο απο αυτον, τοτε οριοθετειται η αρχη της πορειας προς την Πιστη.
Οταν καταλαβει εστω και αμυδρα, εστω και ελλειπτικα, οτι δεν αποτελει παρα μια πεπερασμενη λεπτομερεια της κτισεως,
και παραδεχτει οτι τα πραγματα και ειδικα ο Θεος ειναι εκει και υπαρχουν,
(ο Θεος αρχει βεβαια, δεν υπαρχει απλα),
ανεξαρτητα απο την παραδοχη του η οχι, ανεξαρτητα απο την προσωπικη του υποκειμενικη πιστη,
τοτε εχει ηδη κανει το αποφασιστικο βημα.
Ο Θεος ειναι εκει. Στην πραγματικοτητα ειναι διπλα μας, και γυρω μας, και εντος μας. Οπως κανεις δεν αρνειται την υπαρξη του ηλιου και των αστρων, αλλα θελει δεν θελει τα αποδεχεται και τα θαυμαζει,
ετσι το να μην δεχεται καποιος, την υπαρξη Αυτου ο Οποιος τα εποιησε ολα ετουτα,
ειναι η απολυτη ψευδαισθηση και μη ρεαλιστικη οπτικη της αληθειας και της πραγματικοτητος.
Συνεπως, η Πιστη, η εμπιστοσυνη δηλαδη στην υπαρξη της αμφιδρομης σχεση μας, με τον Θεο,
δεν ειναι η καταφυγη σε μια υποκειμενικη και παρηγορητικη πραγματικοτητα, μια φυγη ελπιδος,
οπως την κατηγορουν οι πασης λογης αθεοι και αδιαφοροι, απο τους οποιους σχεδον ολοι εχουν καλη προαιρεση,
αλλα ειναι η λυτρωτικη αποδραση, απο την ατομικη υποκειμενικη ψευδοαληθεια, στην αντικειμενικη προσωπικη λυτρωση,
και επιστροφη στο αληθως ειναι κατα προσωπο με τον προσωπικο Θεο.
Υπο την εννοια αυτη, η Πιστη, συνιστα την μεγαλυτερη, την αληθεστερη, την αντικειμενικοτερη επιστημη των επιστημων,
και την μοναδικη πυλη της εισοδου στην αχρονη, αιωνια, αληθως πραγματικοτητα, του Θεου,
η οποια δεν δεσμευεται απο κανενα φυσικο, η ψυχικο, υποκειμενικο κατηγορημα που θα μπορουσε να την περιορισει η διαψευσει.
Τελικα το να πιστευουμε ειναι η λυτρωση και η διαφυγη απο την προσωπικη αναιρεση και απατη,
της ατομοκεντρικης κοσμοθεωρησης των πραγματων, πραγμα που αποδειξαμε παραπανω οτι συνιστα μεγιστη πλανη,
και η αναγωγη μας, η προαγωγη μας εαν θελετε, σε μια απολυτα υπαρκτη και αναντιρρητη πραγματικοτητα,
την Οντως πραγματικοτητα της κοινωνιας μας με τον Τριαδικο Θεο, την Θεοτοκο, τους ζωντες Αγιους μας, και τον νοερο κοσμο των Αγγελων και των πνευματων, ακομα δε και των εχθρικα διακειμενων προς ημας.
Εαν και καποιοι ακομα διαβαζουν με σκεπτικισμο αυτο το κειμενο, και θεωρουν οτι το να πιστευσουν στον αορατο Θεο, αχρηστευει τα προσωπικα τους εργαλεια με τα οποια αντιλαμβανονται τον κοσμο, οπως τον νουν, την λογικη και την διανοια, και τις εξωτερικες χοϊκες αισθησεις, θα τους αντιλεγαμε με αγαπη παντα, και πονο, οτι, ακριβως το αντιθετο συμβαινει.
Ο νους, η διανοια, η λογικη, τα αισθητηρια, τοτε ακριβως δικαιωνονται και πληρωνονται κατα τον προορισμο και την αποστολη τους, οταν μεσω της διεξοδου της Πιστεως, ερχονται σε σημειο να καθορουν τον Θεον, και τα θαυμαστα μεγαλεια Του,
οταν δεχονται τις θειες ελλαμψεις και την αγαπη Του, και οταν εντρυφουν στα ακενωτα μυστηρια και θησαυρισματα της Σοφιας Του.
Γιατι ολα αυτα τα οργανα αντιληψεως, οσο καιρο ατενιζαν και προσλαμβαναν μονον την στειρα και μονοδιαστατη πεπερασμενη, κτιστη πραγματικοτητα που μας περιβαλει, οχι μονο αδικουνταν και περιοριζονταν, αλλα και κινουνταν εκτος σκοπου και προορισμου, τους, και της αντικειμενικης τους αποστολης.
Ενω δια της Πιστεως, και κατ'ευδοκιαν και χαριν του Θεου, αναβαινουν απο τελειοτητα σε τελειοτητα, εκ δυναμεως εις δυναμιν, και οριο δεν γνωριζουν, καθως στην ατελευτητη Βασιλεια του Κυριου, την οποια μεσω Πιστεως και εργων βεβαια θα κληρονομησουν,
θα κινουνται αεικινητως, οντα εν στασει, θεωρουμενα και θεωρουντα υπο του Θεου, σε μια χωρις τελος και οριο δοξης και ευφροσυνης, αλληλοπεριχωρηση και κοινωνια, προσωπο προς προσωπο, με τον Ζωντα Θεον.
Με μια αδελφικη προτροπη, θα κλεισω, λεγοντας,
σε οποιον/α αδελφο/η, περιοριζεται η δισταζει να ανοιξει την εισοδο της ψυχης του,
στην ηλιαχτιδα της Πιστης, να το κανει χωρις δισταγμο,
και συντομα θα δει οτι, αυτη οχι μονο θα αχνοφωτισει το βαρυ και ημισκοτεινο εσωτερικο του,
που ειναι κουρασμενο και ταλαιπωρημενο απο την ακενωτη ψευτια και συγχυση του κοσμου τουτου,
αλλα θα βρεθει σε τοπο τοσο φωτεινο και τοσο λουσμενο απο τις αχτινες του αληθινου Φωτος του Χριστου,
που θα σκεφτεται πως να βρει τροπο αξιο να δοξασει τον Κυριο,
που απαλλαχτηκε δια παντος απο το βαθυ και πηχτο σκοταδι της,
ταχα μου ρεαλιστικης ατομικης θεωρησης του κοσμου που ζουσε τοσον καιρο.
Διοτι λεγει Κυριος ο Θεος: "Δεῦτε πρός με πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι καγὼ, ἀναπαύσω ὑμᾶς".
H Αληθεια μας περιμενει, εμεις θα μεινουμε στο ψεμμα;
Ας της δωσουμε μια ευκαιρια και μαρτυς μου ο Κυριος, δεν θα διαψευσθουμε..