Σελίδα 3 από 7
Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 06, 2007 4:35 am
από andronikos
Αγίου Εφραίμ
ΜΕ όλην σου την δύναμιν να τιμάς τον πνευματικόν σου Πατέρακαι να μη περιφρονής τας συμβουλάς αυτού, που σε εγέννησεν εν Κυρίω διότι κατ΄αυτόν τον τρόπον ποτέ δεν θα σε νικήσουν οι πονηροί δαίμονες. Η Αγία Γραφή σχετικώς γράφει "Αυτός που τιμά τον πατέρα του , θα ευρανθή δια τα τέκνα του και όταν προσευχηθή θα τον ακούση ο Θεός, εκείνος που δοξάζει τον πατέρα του θα ζήση πολλά χρόνια και θα εύρη χάριν από τον Θεόν εις το τέλος της ζωής του. Με λόγια και με έργα να τιμάς τον πατέρα σου, δια να έλθη εις σε η ευλογία από αυτόν, να μη δοξάζεσαι ατιμάζων τον πατέρα σου διότι δεν είναι δόξα δια σε η ατιμία του πατρός σου,διότι η δόξα του ανθρώπου προέρχεται από την τιμήν του πατρός αυτού" (Σοφ.Σειράχ γ΄ 1-16)
Αν θα παραμείνης πλησίον ονομαστού Γέροντος μη αρκεσθής να διηγήσαι μόνον τας αρετάς του, αλλά προσπάθησε να μιμήσαι και τον βίον του διότι αυτό θα σε ωφελήση. Δείξε δε την συγγένειαν και γνωριμίαν που έχεις μαζί του, όχι μόνον από τα λόγια αλλά και από τα έργα.
(Υπόθεσις ΛΘ Εδαφ.ΣΤ΄ Τόμος Α΄)
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 07, 2007 4:20 am
από andronikos
Αββά Μάρκου
ΥΠΑΡΧΕΙ ενέργεια χάριτος η οποία είναι άγνωστος εις τον νήπιον (κατά την πνευματικήν ζωήν) και υπάρχει και άλλη ενέργεια της κακίας που εξομοιώνεται προς την αλήθειαν.Είναι δε καλόν να μή προσέχωμεν αυτά δια το ενδεχόμενο πλάνης, ούτε πάλιν να τα απορίπτωμεν διότι αγνοούμεν την αλ.ηθειαν, αλλά να τα προσφέρωμεν όλα δι ελπίδος εις τον Θεόν διότι Αυτός γνωρίζει την χρησιμότητα και των δύο.
(Υπόθεσις ΜΑ΄ Εδαφ.Γ΄ Τόμος Α΄)
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 07, 2007 4:22 am
από andronikos
Αββά Ησαϊα
ΑΔΕΛΦΕ εάν σου συμβή κάποια δυσκολία, είτε εις την εργασίαν σου, είτε εις τον λόγον, είτε ακόμη και εις την σκέψιν σου, να μην επιζητής καθόλου το θέλημά σου, αλλά να φροντίζης να ανακαλύπτης, μετά προσοχής, το θέλημα του Θεού και να το εφαρμόζης επακριβώς, έστω και εάν παρουσιάζη κόπον η εκτέλεσίς του. Να πιστεύης με όλην σου την καρδίαν, ότι το θέλημα του Θεού συμφέρει εις σε περισσότερον από κάθε ανθρώπινη σύνεσιν. Διότι η εντολή του Θεού είναι αιώνιος ζωή και εκείνοι που την επιζητούν δεν θα στερηθούν από κανένα αγαθόν.
(Υπόθεσις ΜΓ΄ Εδαφ.Β΄ Τόμος Α΄)
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 14, 2007 4:42 am
από andronikos
Αββά Ισαάκ
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ που κατόρθωσε να εννοήση πόσον ασθενής πνευματικώς είναι, αυτός ήδη έφθασεν εις την τελείαν ταπεινοφροσύνηνκαι την επίγνωσιν του Θεού, δι' αυτό και παρακινείται συνεχώς να ευχαριστή τπν Θεόν και γίνεται πλουσιώτερος εις την απόκτησιν θείων χαρισμάτων. Στόμα που ευχαριστεί πάντοτε τον Θεόν, δέχεται από τον Θεόν ευλογίαν και εις την καρδίαν που διαμένει εις την συνεχή πρός τον Θεόν ευχαριστίαν, αυξάνει διαρκώς εντός αυτής η θεία Χάρις, Από την χάριν προηγείται η ταπείνωσις,, όπως εμπρός από τον πειρασμόν τρέχει η υπερηφάνεια.
(Υπόθεσις ΜΕ΄ Εδαφ.Ζ΄ Τόμος Α΄)
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 14, 2007 4:44 am
από andronikos
Αββά Ησαϊα
ΠΡΟΣΕΞΕ να μη αφήσης το σώμα σου και γίνη άσχημον από την ρυπαρότητα. οπόταν είναι κίνδυνος να σε κυριεύση η κενοδοξία. Άν όμως, είσαι νεώτερος , τότε άφησε το εις κάθε ασχημίαν, διότι αυτό είναι το συμφέρον σου. Να μη επιθυμήσης κάτι από τον πλησίον σου, μόλις το ιδής, είτε ένδυμα , είτε ζώνην, είτε κουκούλιον, και μη ικανοποιήσης την επιθυμίαν σου , με το να κατασκευάσης δια τον εαυτόν σου κάτι παιρόμοιον με αυτό, αλλά και βιβλίον εάν αποκτήσης, να μη το καλλωπίσης και το περικοσμήσης, διότι και αυτό είναι πάθος. Ο στολισμός του σώματος είναι η καταστροφή της ψυχής το να φροντίσης όμως δι' αυτά, με φόβον Θεού, είναι καλόν.
(Υπόθεσις ΜΘ΄ Εδαφ.Δ΄ Τόμος Α΄)
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 14, 2007 4:46 am
από andronikos
Αγίου Εφραίμ
ΟΛΩΝ των καλών προδότης είναι η αμέλεια, αυτήν διαδέχεται φοβερά αιχμαλωσία που έχει ως συνέπειαν την απραξίαν των χεριών και την αμέλειαν ως και την καθιέρωσιν προσωπικής τακτικής. Και όταν το αποφασίση αυτός που μένει εις αυτήν, δύναται να φύγη από αυτήν.
(Υπόθεσις Ζ΄ Εδαφ.Γ΄ Τόμος Β΄)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 15, 2007 4:48 am
από andronikos
Αγίου Εφραίμ
ΑΔΕΛΦΕ φρόντιζε να βαδίζης θεληματικά τον στενόν και γεμάτον θλίψεις δόμον, πριν αθέλητα βαδίσης τον στενώτερον. Μη αγαπάς την σαρκικήν ανάπαυσιν,δια να μή εύρης εις αυτήν πνευματική Ζημίαν.
(Υπόθεσις ΙΓ΄ Εδαφ.ΣΤ΄ Τόμος Β΄)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 15, 2007 4:50 am
από andronikos
Αγίου Μαξίμου
Η ΤΑΠΕΙΝΩΣΙΣ και η σκληραγωγία ελευθερώνουν τον άνθρωπον από κάθε αμαρτίαν. η πρώτη κόπτει τελείως τα πάθη της ψυχής , ενώ η δευτέρα τα πάθη του σώματος.
Τούτο φαίνεται να έκανε και ο μακάριος Δαβίδ, όπως δείχνουν τα λόγια της προσευχής του προς τον Θεόν. " ίδε την ταπείνωσίν μου και τον κόπον μου και συγχώρεσε όλας τας αμαρτίας μου.
(Υπόθεσις ΙΓ΄ Εδαφ.Ζ΄ Τόμος Β΄)
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 15, 2007 4:53 am
από andronikos
Αββά Ισαάκ
ΟΠΩΣ ακριβώς το σύννεφον αποκρύπτει το φώς του ηλίου και της σελήνης, έτσι και οι ατμοί της κοιλίας αποκρύπτουν την σοφίαν του Θεού από την ψυχήν. Όπως η φλόγα της φωτιάς φουντώνει με τα ξερά ξύλα, έτσι και το σώμα φλογίζεται από τα πάθη όταν η κοιλία είναι γεμάτη.
Όπως τα ξύλα επάνω εις τα ξύλα μεγαλώνουν την φλόγα, έτσι και η ποικιλία των φαγητών την σωματικήν δραστηριότητα. Εις τον φιλήδονον δεν κατοικεί η γνώσις του Θεού και αυτός που αγαπά το σώμα του δεν θα τύχη της χάριτος του Θεού.
Όπως ο πατέρασ φροντίζει δια το παιδί του, έτσι και ο Χριστός προνοεί δια το σώμα που κακοπαθεί δι' Αυτόν και ευρίσκεται κοντά του παντοτεινά το βοηθεί και δεν το αφήνει, τελικά να πέση εις την αμαρτίαν.
(Υπόθεσις ΙΕ΄ Εδαφ.Ε΄ Τόμος Β΄)
Δημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 16, 2007 4:07 am
από andronikos
Αντιόχου του Παντέκτου
ΝΗΣΤΕΙΑ είναι όχι το να τρώγης κατά μεγάλα διαστήματα, αλλά και το να τρώγης ολίγον. Άσκησις δεν είναι το να τρώγη κανείς κάθε δύο η τρείς ημέρας, αλλά το να μή τρώγη διάφορα είδη φαγητών. Άσκησις δηλαδή, είναι ένα τραπέζι με ένα είδος μοναχά πτωχικού φαγητού, η νηστεία όμως είναι ανόητος, άν νηστεύει μεν κανείς κατά την διατεταγμένην περίοδον, όταν έλθη όμως η ώτα της τροφής, ορμά ασυγκράτητα προς το τραπέζικαι δένει τον νούν και την σάρκα με την ευχαρίστησιν των φαγητών που ευρίσκονται εις το τραπέζι.
(Υπόθεσις ΙΗ΄ Εδαφ.Δ΄ Τόμος Β΄)