Σελίδα 2 από 3

Re: Εικόνες που περιμένουν τη κριτική σας

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 07, 2009 9:39 am
από Harrys1934
Ο ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ
Αυτή η ήσυχη γωνιά σαν να μου αρέσει Δεν είχα δοκιμάσει πιο μπροστά αλλά όλη την ώρα ήθελα να είμαι μέσα στον σαματά Να σκεφτείτε μέχρι Γιασεμί έχει ανθίσει εδώ στην ησυχία...
Δεν έχω να δώσω γνώμη για καμία από τις εικόνες αυτές και να βρω λάθος... ¨Ομως θα πω τούτο το σπουδαίο Πριν κάποια χρόνια έβλεπα την εικόνα του Χριστού στην Σταύρωση, και έλεγα Καλά βρε αδερφέ, δεν μπορούσε αυτός ο αγιογράφος να κάνει λίγο πιο όμορφη την εικόνα .... Κοίτα πως φαίνονται όλλα τα παΐδια του το όλο τέχνασμα δεν μου άρεσε..... Και ήρθε ο καιρός και μου βάζει Ο Κύριος μπροστά μου τον Ψαλμό ΚΑ που είναι ζωντανή η Σταύρωση Προφητικός και πως φαίνεται η εικόνα της Σταυρώσεως όπως κατηγόρησα τον αγιογράφο Τρόπος του λέγειν

¨Ομως ο αγιογράφος πρέπει να ξέρει λίγη ιστορία για να κάνει λιγότερα λάθη.
και λέω πάλι. Σε μια από τις Εκκλησίες μας, που έχουν σχεδόν όλλες αγιογραφίες στους τοίχους διέκρινα σε μια από αυτές την Παναγία μας, τον Ιωσήφ και μια νέα γυναίκα δίπλα σύνολον τρεις με, το μωρό που πήγαιναν για τον σαράντισμα Κάθε φορά που το έβλεπα έψαχνα μέσα στο μυαλό μου να δω πια είναι αυτή η νέα γυναίκα (το έχω το ελάττωμα να ψάχνω) Και μια μέρα καθώς πάλι κοιτούσα ξαφνικά έκανα κάποια φωνή δεν θυμάμαι πάντως δεν έμεινα απαθής
Ποια ήταν η γυναίκα αυτή;;;;; ήταν η προφήτειδα Άννα του Ευαγγελίου Και εκεί μας λέει ότι ήταν 80 χρονών....... Και πως κύριε ζωγράφο την παρουσιάζεις δίπλα στην νεανική ηλικία των "16''' Χρονών της Παναγίας μας;;;
Ένα άλλο σημείο είναι όταν ζωγραφίζουμε αγιογραφία της παναγίας μας που είναι ένα από τα πιο τακτικά αγιογραφήματα να την παρουσιάζει με μάγουλα φουσκωτά λες και έτρωγε κάθε μέρα μπριτζόλες ¨Ολλα αυτά τα γράφω είπα σαν ιστορικά και όχι να κατακρίνω εσένα για το έργο που κάνεις Βασιλική μας άνθρωπε του Θεού Το πρόσωπο της Παναγίας μας είναι λίγο μακρουλό με μύτη μέτρια όλλες οι αναλογίες τέλειες Αυτά όλλα τα λάθη έκανε ο ζωγράφος αυτός που δεν ήταν αγιογράφος Και αφού κονόμησες γερά σήμερα γύρισε στην Ελλάδα και ο Θεός βοηθός
Σε παρακαλώ Βασιλική μου μην με παρεις ότι κρίνω το όμορφο σου έργο
Με αγάπη Χριστού του Θεού μας

Re: Εικόνες που περιμένουν τη κριτική σας

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 07, 2009 1:10 pm
από vasilikirimp
Ευχαριστώ όλους σας για τα καλά σας λόγια.
Θέλω όμως να μοιραστώ κάτι ακόμη μαζί σας . Εδώ και χρόνια ως χόμπυ ασχολούμαι με τη ζωγραφική.
Κάποια στιγμή στη ζωή μου απο ένα θρησκευτικό βιβλίο πήρα και έκανα με κάρβουνο τον Άγιο Προχόρο έργο του Κ.Ξενόπουλο.
Γλυκάθηκα και πίστεψα ότι είναι εύκολο να κάνεις και αγιογραφίες.Στην αρχή δοκίμασα μόνη μου και μετά πήγα σε δύο διαφορετικά εργαστήρια της Κατερίνης ( απο τα πιο γνωστά ).
Αυτό έγινε πριν 2 χρόνια - θέλω να μοιραστώ τώρα μαζί σας τι νοιώθω.
Δε μορείς εύκολα να κάνεις αγιογραφία ,τουλάχιστον έτσι αισθάνομαι εγώ.
Σωστά αναφέρθηκε ότι πρώτον πρέπει να γνωρίζεις τον/την Άγιο/α που αγιογραφείς και δεύτερον πρέπει να είσαι προσηλωμένος πραγματικά σε αυτό που επιτελείς. Έχει τεράστια διαφορά με τη ζωγραφική .
Στα εργαστήρια κάποια στιγμή αισθάνθηκα ρομπότ - παραγγελίες και αγιογραφία μια συναλλαγή ωμή και στεγνή.
Θα μου πείτε έτσι πρέπει να λειτουργεί το σύστημα , πως αλλιώς θα είχαμε καταπληκτικές αγιογραφίες στις εκκλησίες μας , εικόνες κλπ;
Κι όμως τα αισθήματα είναι ανάμεικτα , κάνεις κάτι με βάση προδιαγραφών πληρώνεσαι και εντάξει.
Όταν όμως υπάρχει μια φωνή μέσα σου που θα σου πει κάνε π.χ. την Αγία Παρασκεύη εκείνη την ώρα η ίδια φωνή σου δίνει και την εικόνα.
Και αγιογραφείς στην ουσία με κλειστά μάτια - δεν υπάρχει τίποτα γύρω σου.
Εκεί είναι η υπέρτατη μαγεία - εκεί νοιώθεις ότι το χέρι σου το κουνά άλλος και όχι εσύ.
Θα μου πείτε πόσο ρηχή είμαστε να νοιώσουμε εμείς κάτι τέτοιο.
¨Ατομα που έχουν επισκεφθεί το Άγιο Όρος ή έχουν μάθει αγιογραφία στο Άγιο Όρος πιστεύω ότι μπορούν να επιβεβαιώσουν αυτή τη διαφορά που έχουν οι εικόνες απο ανθρώπους που με κατάνυξη βουτούν το πινέλο στο χρώμα και απο όλους εμάς τους λαικούς που απο αγάπη στη τεχνη αγιογραφούμε.

Δεν έχει να κάνει με όλες τις απόψεις που γράψατε ούτε θέλω να δικαιολογήσω τα αδικαιολόγητα
απλά ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου.

Ίσως η Βασιλική που είναι στο φόρουμ και ασχολείται με την αγιογραφία μποεί να με καταλάβει και να μου πει τα δικά της συναισθήματα.

Ευχαριστώ που επικροτείται την προσπάθειά μου

Re: Εικόνες που περιμένουν τη κριτική σας

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 07, 2009 2:15 pm
από panos0
Ειναι ωραιες οι εικονες μπραβο σου.
Συγγνωμη αλλα ο Χριστος μου θυμιζει λιγο "κακο" ραπερ :mrgreen:

Re: Εικόνες που περιμένουν τη κριτική σας

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 07, 2009 2:22 pm
από vasilikirimp
panos0 έγραψε:Ειναι ωραιες οι εικονες μπραβο σου.
Συγγνωμη αλλα ο Χριστος μου θυμιζει λιγο "κακο" ραπερ :mrgreen:

Ευχαριστώ είσαι τέλειος στη παρομοίωση !!!!!

Εγώ δε θέλω να εκφράσω τι μου θυμίζει - σίγουρα είναι μια κάπως αποτυχημμένη προσπάθεια

όλα τα λεφτά το σχόλιό σου!!!!!!! :24 :24 :24 :24

Re: Εικόνες που περιμένουν τη κριτική σας

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 07, 2009 2:25 pm
από frouteboras
ωραιες οι δυο,της Παναγιας καλυτερη αλλα δε μου αρεσε το προσωπο του Χριστου.Της Παναγιας θα την αγοραζα.Καλα πας ομως,φαινεται να πιανει το χερι σου.

Re: Εικόνες που περιμένουν τη κριτική σας

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 07, 2009 2:37 pm
από petrosathonas
Εμένα πάντως μου άρεσαν οι εικόνες σου Βασιλική.

Ξέρεις ότι η αγιογραφία θέλει και πολλή προσευχή.

Δείξε μας κι άλλες.

Re: Εικόνες που περιμένουν τη κριτική σας

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 07, 2009 2:54 pm
από Harrys1934
Βασιλική μου είσαι ένας θαυμάσιος άνθρωπος Έτσι όπως ερμηνεύεις την αγιογραφία σου γίνεσαι πιο θαυμάσιος ακόμη Προχώρα αφού αισθάνεσαι ότι έχεις την άνωθεν βοήθεια. Πάντα βρίσκονται και φάλτσοι άνθρωποι που θα νομίζουν ότι κάτι προσφέρουν με το να σε αποθαρρύνουν. Για πολλούς ο καλός λόγος είναι κάτι άγνωστο το ζούμε καθημερινά Κάνε ότι καλύτερο μπορείς.
Ευχαριστούμε Χάρης

Re: Εικόνες που περιμένουν τη κριτική σας

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 07, 2009 2:56 pm
από ψυχουλα
vasilikirimp έγραψε:
panos0 έγραψε:Ειναι ωραιες οι εικονες μπραβο σου.
Συγγνωμη αλλα ο Χριστος μου θυμιζει λιγο "κακο" ραπερ :mrgreen:

Ευχαριστώ είσαι τέλειος στη παρομοίωση !!!!!

Εγώ δε θέλω να εκφράσω τι μου θυμίζει - σίγουρα είναι μια κάπως αποτυχημμένη προσπάθεια

όλα τα λεφτά το σχόλιό σου!!!!!!! :24 :24 :24 :24
εμενα μου θυμισε θυμωμενο μεταλλά αλλά δε στο ειπα γιατι ντραπηκα!
κι εγω της Παναγίας θα την αγόραζα.
ναι δείξε μας και άλλες!

Re: Εικόνες που περιμένουν τη κριτική σας

Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιαν 07, 2009 4:13 pm
από vasilikirimp
έχω να σας δείξω αλλά δε θέλω να φανεί ....κάπως
πάντως θα σκανάρω και θα σας περάσω τη πρώτη που έκανα αυτό που γράφω στο κείμενό μου ότι απο εκεί ξεκίνησα

Re: Εικόνες που περιμένουν τη κριτική σας

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιαν 08, 2009 5:15 am
από eleimon
Εχω ακουσει οτι καποιοι που ασχολουνται με την αγιογραφια,πριν ξεκινησουν να σχεδιασουν το προσωπο του Αγιου,νηστευουν καποιες μερες,και προσευχονται θερμα για το αποτελεσμα..