Ετοιμάζει αλλαγές το Υπουργείο Παιδείας

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα.

Συντονιστής: Συντονιστές

lovethink
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5014
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 09, 2006 6:00 am

Ετοιμάζει αλλαγές το Υπουργείο Παιδείας

Δημοσίευση από lovethink »

Μάθημα επιλογής θα είναι πλέον η Ιστορία στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Ελευθεροτυπία” το υπουργείο Παιδείας πρόκειται να την...
εντάξει στην ομάδα μαθημάτων “Αρχαιογνωσία” και η διδασκαλία της θα περιορίζεται στην “Αρχαία Ιστορία” και την “Ιστορία Ιδεών”. Το μάθημα “Ευρωπαϊκή Ιστορία” θα ενταχθεί στην ομάδα Κοινωνικών επιστημών ενώ η Νεότερη Ιστορία καταργείται από το ωρολόγιο πρόγραμμα! Στην πρώτη τάξη του Λυκείου το υπουργείο αποφάσισε να μείνει το μάθημα υποχρεωτικό με 3 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα.
Αυτό προβλέπει η τελική, μέχρι στιγμής, πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τη δομή και τη μορφή του Νέου Λυκείου. Συντάκτες της πρότασης, που φέρνει στη δημοσιότητα η «Ε», είναι οι: Αλέξης Δημαράς, Βασ. Κουλαϊδής και Κ. Δημόπουλος.
Τα επιλεγόμενα μαθήματα θα κυριαρχούν πλέον έναντι των υποχρεωτικών ενώ η εισαγωγή της τέχνης και του πολιτισμού στις αίθουσες και η ριζική αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας είναι τα ζητούμενα της επιτροπής για το Νέο Λύκειο
Αυξάνονται οι διδακτικές ώρες. Στην Α' Λυκείου οι ώρες, από 32 που είναι σήμερα, γίνονται 34. Στη Β' Λυκείου από 34 και 35 που είναι σήμερα (ανάλογα με την κατεύθυνση) γίνονται 33. Στη Γ' Λυκείου από 31 ώρες που είναι σήμερα γίνονται 33.
Μάθημα επιλογής θα είναι και τα Θρησκευτικά και για τις 3 τάξεις του Λυκείου. Εντάσσονται στην ομάδα «Κοινωνικές Επιστήμες» με 2 ώρες διδασκαλία στην Α' Λυκείου και 3 ώρες στη Β' και στη Γ' Λυκείου. Η Πληροφορική με τη σημερινή της μορφή ως αυτόνομο μάθημα δεν υπάρχει στο Νέο Λύκειο, αφού με τις επερχόμενες αλλαγές οι Νέες Τεχνολογίες θα διατρέχουν πλέον όλη τη σχολική ζωή του μαθητή.

Τι προτείνει η Επιτροπή:
Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Έκθεσης και της Λογοτεχνίας κατά δύο ώρες.
Ενίσχυση των αγγλικών που θα διδάσκονται πλέον υποχρεωτικά και στις 3 τάξεις του Λυκείου, 3 ώρες την εβδομάδα.

Μείωση του αριθμού των γνωστικών αντικειμένων, τα οποία εντάσσονται σε ομάδες μαθημάτων ως προς το περιεχόμενό τους (αρχαιογνωσία, μαθηματικά κ.λπ.). Καθιέρωση περισσότερων μαθημάτων επιλογής και λιγότερων υποχρεωτικών στη Β' και στη Γ' Λυκείου και την ελευθερία επιλογής του μαθητή. Εισαγωγή δύο επιπέδων στη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων. Το βασικό και το υψηλό, ανάλογα με τις δυνατότητες του μαθητή. Εισαγωγή νέων μαθημάτων, μέσω της ζώνης «Τέχνη και Πολιτισμός» και μέσω των «Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών» που εντάσσονται οργανικά στο πρόγραμμα σπουδών του Νέου Λυκείου.

Αύξηση των επιλογών στη διδασκαλία ξένων γλωσσών.
Εισαγωγή νέων τεχνολογιών που διατρέχουν όλη τη μαθησιακή διδασκαλία.
Ριζική αλλαγή του μοντέλου διδασκαλίας και την εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου.
Ερευνητική εργασία την οποία θα κάνει ο μαθητής με τη βοήθεια καθηγητή-συμβούλου. Θα εκπονείται μια εργασία τη χρονιά με ελεύθερη θεματική και για την υλοποίησή της θα ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία.

Α' Λυκείου

Το σύνολο των μαθημάτων είναι 11. Τα 7 είναι υποχρεωτικά και τα 4 επιλεγόμενα.
α) Τα υποχρεωτικά περιλαμβάνουν ένα φάσμα γνωστικών αντικειμένων το οποίο παρέχει τις βασικές γνώσεις για την αναγκαία γενική παιδεία με ικανοποιητικό αριθμό διδακτικών περιόδων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διδασκαλία της Έκθεσης.
β) Τα επιλεγόμενα μαθήματα εντάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες μαθημάτων. Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν ένα μάθημα από κάθε ομάδα.
γ) Οι διδακτικές ώρες είναι 34, οι 24 είναι για τα υποχρεωτικά μαθήματα και οι 10 για τα επιλεγόμενα.
δ) Οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά μια δραστηριότητα και μια ερευνητική εργασία.

Β' και Γ' Λυκείου
Το σύνολο των μαθημάτων είναι 9, τα 3 υποχρεωτικά και τα 6 επιλεγόμενα.
α) Τα υποχρεωτικά μαθήματα αφορούν τη διδασκαλία της Έκθεσης και Λογοτεχνίας, τα Αγγλικά και η γυμναστική.
β) Τα επιλεγόμενα μαθήματα εντάσσονται σε 6 ομάδες. Η κάθε ομάδα περιλαμβάνει ομοειδή γνωστικά αντικείμενα. Ορισμένα από αυτά προσφέρονται σε βασικό και σε υψηλό επίπεδο. Από τις ομάδες αυτές οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά ένα μάθημα από κάθε ομάδα. Επιλέγουν υποχρεωτικά τουλάχιστον ένα εξάωρο μάθημα από τις ομάδες Α έως Ε.
γ) Οι διδακτικές ώρες που πρέπει να συμπληρώσουν είναι 33. Οι 12 ώρες είναι για τα υποχρεωτικά μαθήματα και οι 21 για τα επιλεγόμενα.
δ) Οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά μια δραστηριότητα και μία ερευνητική εργασία.

Πηγή: Ελευθεροτυπία
Καλή Σαρακοστή
Άβαταρ μέλους
paulina
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1074
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 22, 2010 5:57 pm

Re: Ετοιμάζει αλλαγές το Υπουργείο Παιδείας

Δημοσίευση από paulina »

Βιάζονται να προλάβουν κάτι βρε παιδιά;;;

Πολλές αλλαγές κι όλες μαζί.

Ό,τι συζητούσαν να κάνουν τα τελευταία 15-20 χρόνια, τρέχουν να τα ψηφίσουν και να τα υλοποιήσουν μέσα σε λίγους μήνες.
Ήμαρτον δηλαδή.

Δεν προλαβαίνω να παρακολουθώ τις πληροφορίες, τις συζητήσεις και τις εξελίξεις.
«Πάροικος εγώ εἰμι ἐν τῇ γῇ. Μὴ ἀποκρύψῃς ἀπ᾿ ἐμοῦ τὰς ἐντολάς Σου»
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 26225
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Re: Ετοιμάζει αλλαγές το Υπουργείο Παιδείας

Δημοσίευση από aposal »

Αυτά είναι εισηγήσεις της κας Δραγώνα και δεν ξέρω αν εξακολουθούν να ισχύουν. Θα το δούμε όμως.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Άβαταρ μέλους
ψυχουλα
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2324
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 06, 2008 11:36 am
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Ετοιμάζει αλλαγές το Υπουργείο Παιδείας

Δημοσίευση από ψυχουλα »

ειναι φοβερο το ποσο συχνα γινονται αλλαγες στο εκπαιδευτικο συστημα!!! εννοω σε βαθος δεκαετιων. τα χουν δοκιμασει ολα, τιποτα δε γινεται χεχε!!!
«Όπου έρως θείος ήψατο καρδίας, εκεί φόβος ρημάτων ουκ ίσχυσε».
Άβαταρ μέλους
babisgr
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 746
Εγγραφή: Τρί Απρ 21, 2009 6:54 pm
Τοποθεσία: Χαράλαμπος@Θεσσαλονικιός

Re: Ετοιμάζει αλλαγές το Υπουργείο Παιδείας

Δημοσίευση από babisgr »

Δεν μπορούν να καταλάβουν ότι με τη παιδεία δεν παίζουμε!

Λόγω τον πολιτικών - προσωπικών συμφερόντων δεν έχουν κάτσει ποτέ τους να μιλήσουν σοβαρά χωρίς σκοπιμότητες και με μόνο στόχο το μέλλον της παιδείας. Δεν μπορεί η παιδεία να γίνει τελεια μέσα σε μία 5ετία. Να κάτσουν και να πουν: Θα κάνουμε αυτό το πρόγραμμα, που είναι το καλύτερο, και τα αποτελέσματα θα φανούν σε μία 15ετία. Δε με νοιάζει σαν υπουργό να βγει το όνομά μου ότι έκανα αλλαγές στη παιδεία.

Βέβαια θα μου πείτε και σε ποιό τομέα δεν συμβαινει το ανάλογο...

Αν και αυτά που λέει για αλλαγές στην παιδεία, δεν πρόκειται τελικά να κάνει κάτι. Όλα τα ίδια θα μείνουν. Εγώ έτσι το βλέπω.
Καθεῖλε δυνάστας ἀπό θρόνων καί ὕψωσε ταπεινούς...
Άβαταρ μέλους
Valsavar
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: Δευ Απρ 19, 2010 1:32 pm

Re: Ετοιμάζει αλλαγές το Υπουργείο Παιδείας

Δημοσίευση από Valsavar »

Το νέο Λύκειο - Οι τελικές προτάσεις του υπουργείου Παιδείας

-Εξορίζουν την ιστορία, δίνουν βάρος στη γλώσσα
- Προστίθενεται ώρες και μαθήματα επιλογής
- Ευνοείται η παπαγαλία - Λείπουν τα κονδύλια

Ερωτήματα προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να βγάλει από τα υποχρεωτικά μαθήματα και να κάνει μάθημα επιλογής την Ιστορία για την Β και την Γ' Λυκείου.

Σύμφωνα με την τελική πρόταση για την δομή και την μορφή του νέου Λυκείου, προτείνεται:

1) Αύξηση των ωρών διδασκαλίας την Νεοελληνικής γλώσσας και της Λογοτεχνίας κατά 2 ώρες

2) Ενίσχυση της αγγλικής γλώσσας που θα διδάσκεται υποχρεωτικά και στις 3 τάξεις του Λυκείου, 3 ώρες την εβδομάδα

3) Μείωση του αριθμού των γνωστικών αντικειμένων τα οποία εντάσσονται σε ομάδες μαθημάτων ως προς το περιεχόμενό τους.

4) Περισσότερα μαθήματα επιλογής και λιγότερα υποχρεωτικά στην Β και Γ Λυκείου

5) Εισαγωγή 2 επιπέδων στην διδασκαλία - του βασικού και του υψηλού - ανάλογα με την ικανότητα του μαθητη

6) Εισαγωγή νέων μαθημάτων μέσω της ζώνης "Τέχνη και Πολιτισμός"

7) Αύξηση των επιλογών στην διδασκαλία ξένων γλωσσών

8) Εισαγωγή νέων τεχνολογιών σε όλα τα μαθήματα

9) Αλλαγή του μοντέλου διδασκαλίας και εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου

10) Εισαγωγή ερευνητικής εργασίας την οποία θα κάνει ο μαθητής με την βοήθεια καθηγητή συμβούλου. Θα γίνεται μια εργασία την χρονιά με ελεύθερο θέμα.

-Εξορίζουν την ιστορία, δίνουν βάρος στη γλώσσα
- Προστίθενεται ώρες και μαθήματα επιλογής
- Ευνοείται η παπαγαλία - Λείπουν τα κονδύλια

Ερωτήματα προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να βγάλει από τα υποχρεωτικά μαθήματα και να κάνει μάθημα επιλογής την Ιστορία για την Β και την Γ' Λυκείου.

Σύμφωνα με την τελική πρόταση για την δομή και την μορφή του νέου Λυκείου, προτείνεται:

1) Αύξηση των ωρών διδασκαλίας την Νεοελληνικής γλώσσας και της Λογοτεχνίας κατά 2 ώρες

2) Ενίσχυση της αγγλικής γλώσσας που θα διδάσκεται υποχρεωτικά και στις 3 τάξεις του Λυκείου, 3 ώρες την εβδομάδα

3) Μείωση του αριθμού των γνωστικών αντικειμένων τα οποία εντάσσονται σε ομάδες μαθημάτων ως προς το περιεχόμενό τους.

4) Περισσότερα μαθήματα επιλογής και λιγότερα υποχρεωτικά στην Β και Γ Λυκείου

5) Εισαγωγή 2 επιπέδων στην διδασκαλία - του βασικού και του υψηλού - ανάλογα με την ικανότητα του μαθητη

6) Εισαγωγή νέων μαθημάτων μέσω της ζώνης "Τέχνη και Πολιτισμός"

7) Αύξηση των επιλογών στην διδασκαλία ξένων γλωσσών

8) Εισαγωγή νέων τεχνολογιών σε όλα τα μαθήματα

9) Αλλαγή του μοντέλου διδασκαλίας και εφαρμογή της συνεργατικής μεθόδου

10) Εισαγωγή ερευνητικής εργασίας την οποία θα κάνει ο μαθητής με την βοήθεια καθηγητή συμβούλου. Θα γίνεται μια εργασία την χρονιά με ελεύθερο θέμα.

http://www.newsit.gr/default.php?pna...=59395&catid=3
Άβαταρ μέλους
Valsavar
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: Δευ Απρ 19, 2010 1:32 pm

Re: Ετοιμάζει αλλαγές το Υπουργείο Παιδείας

Δημοσίευση από Valsavar »

Συμφωνα με το παραπανώ, που είναι και οι τελικές αποφάσεις, η Ιστορια γίνεται μάθημα επιλογης!!!!
Άβαταρ μέλους
paulina
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1074
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 22, 2010 5:57 pm

Re: Ετοιμάζει αλλαγές το Υπουργείο Παιδείας

Δημοσίευση από paulina »

Και μετά κάνουμε θέμα που θέλουν να κάνουν προαιρετικά τα θρησκευτικά :lol: :lol: :lol:

Δεν πάμε καθόλου καλά!
Θα δούμε του χρόνου υποχρεωτικό μάθημα την παγκόσμια ιστορία εν όψει παγκοσμιοποίησης κι εκεί θα πέσουμε κάτω από τα γέλια και τα κλάματα. Με τις υγείες μας λοιπόν.
«Πάροικος εγώ εἰμι ἐν τῇ γῇ. Μὴ ἀποκρύψῃς ἀπ᾿ ἐμοῦ τὰς ἐντολάς Σου»
nikoletap
Συστηματικός Αποστολέας
Συστηματικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 174
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 22, 2010 6:01 pm
Τοποθεσία: Καλαμάτα

Re: Ετοιμάζει αλλαγές το Υπουργείο Παιδείας

Δημοσίευση από nikoletap »

Αλοίμονο στα καημένα τα παιδάκια! Από το δημοτικό τα φορτώνουν ένα κάρο ανούσια πράγματα! Μάλλον θέλουν να τα ξεκάνουν, να τα μάθουν να παπαγαλίζουν για να μην έχουν κρίση!
Τί ανταποδώσω τω Κυρίω περί πάντων, ών ανταπέδωκέ μοι;
Άβαταρ μέλους
preloude
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 371
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 25, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: athens
Επικοινωνία:

Re: Ετοιμάζει αλλαγές το Υπουργείο Παιδείας

Δημοσίευση από preloude »

οπως και να το κανουμε η ιστορια ειναι ιστορια,δεν αλαζη μ ε τιποτα αυτο,εχει περαση στην ιστορια,η ουσια ειναι να διδασκετε αυτο αληθες,και δεν θελει πανεπιστημια για να σπουδασης ιστορια,αλλα με ενα δημοτικο και γυμνασιο ολλα ενταξι,η γλωσσα θελει και μεταπτυχιακες σπουδες,για να μπορει να συνεχιστη αυτο..
Απάντηση

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα”